Kaufland oslavuje, za 25 rokov na Slovensku zmenil regióny aj maloobchodný trh

543843_kaufland foto 1  676x451.jpg

25.4.2025 (SITA.sk) – Obchodný reťazec oslavuje štvrťstoročie. Bilancia? 84 predajní, vyše 8 200 zamestnancov, miliarda eur na výplatných páskach, spolupráca s 500 slovenskými dodávateľmi a investície, ktoré zanechávajú dôležitú stopu v každom kúte krajiny.

Svoju prvú predajňu v Poprade Kaufland otvoril v roku 2000. Dnes ich má na Slovensku 84 a patrí medzi kľúčových maloobchodných predajcov, zamestnávateľov aj partnerov pre domácich výrobcov. Jeho 25-ročná prítomnosť na trhu sa výrazne podpísala pod rozvoj regiónov aj pod inováciu obchodného prostredia, ktoré pomáha formovať na úroveň 21. storočia. „Na Slovensko sme prišli s jasnou víziou ponúknuť zákazníkom široký sortiment a výhodné ceny. Z diskontného predajcu sme sa vypracovali na moderný obchod, ktorý sa prispôsobil potrebám trhu aj zákazníkov. Sme hrdí, že sme si dokázali získať ich dôveru, ktorú dokazujú pravidelnými nákupmi a návštevami našich predajní vo všetkých regiónoch,“ hodnotí Sven Reinhard, generálny riaditeľ spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s.

Regióny vďaka nemu rastú

Dvadsaťpäťročné pôsobenie na domácom trhu urobilo z reťazca aj významného zamestnávateľa. Kým v roku 2000 pod červenou strechou pracovala necelá tisícka ľudí, dnes počet jeho zamestnancov, ktorým pravidelne prehodnocuje platové podmienky, presahuje 8 200. Len nástupnú mzdu na pozícii pracovník prevádzky za posledných päť rokov Kaufland navýšil takmer o 30 percent a od svojho vstupu na Slovensko do konca februára 2025 vyplatil na účty zamestnancov takmer miliardu eur.

Aj nezávislá štúdia analytickej spoločnosti Forvis Mazars realizovaná v obchodnom roku 2023 dokazuje, že obchodný reťazec vytvoril na Slovensku celkovú ekonomickú hodnotu vo výške 1,960 miliardy eur, čo predstavuje 1,6 % HDP Slovenskej republiky. Každé ním vytvorené euro na domácom trhu má podľa štúdie navyše potenciál generovať v ekonomike dodatočných 56 centov. Len za posledné tri obchodné roky zaplatil Kaufland domácim dodávateľom za ich produkty viac než 2,2 miliardy eur. Prispieva tak aj k rozvoju jednotlivých regiónov, jeho pozitívny dopad len v Prešovskom kraji, ktorý u nás patrí medzi ekonomicky najslabšie, dosiahol výšku 186 miliónov eur.

Dnes spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, pričom 130 z nich tvoria malí regionálni výrobcovia. V roku 2018 uviedol na trh privátnu značku K-Z lásky k tradícii, ktorá sa za ten čas rozrástla na vyše 120 produktov a podľa osvedčených receptúr ich vyrábajú výlučne domáci producenti.

Slovenská spoločnosť McCarter a.s. zásobuje predajne reťazca od jeho vstupu na slovenský trh v roku 2000. Jej história začala už v roku 1996, kedy spustila výrobu ovocných a zeleninových štiav, ku ktorým neskôr pribudli aj rastlinné alternatívy mlieka. „Našou snahou vždy bolo zákazníkom ponúknuť vysokú kvalitu aj výbornú chuť od slovenského výrobcu a v Kauflande sme našli partnera, ktorý to vníma rovnako,“ vysvetľuje Milan Pašmík, predseda predstavenstva a spolumajiteľ potravinárskej firmy, ktorej toto partnerstvo umožnilo uvádzať na trh aj nové výrobky. „Reťazec ocenil našu chuť inovovať a vytvoril nám priestor v regáloch aj pre netradičné alebo prémiové produkty. Nie každý predajca nájde odvahu ísť do noviniek, ktoré sa ešte len musia osvedčiť, a Kaufland tú odvahu vždy mal. Aj preto je spolupráca s ním pre nás výnimočná a trvá už dvadsaťpäť rokov.“

Kajzerky vyhrávajú

Presne 84 667 289. Také množstvo nákupov vlani uskutočnili v Kauflande zákazníci, ktorí majú v sortimente aj svojich favoritov. Podľa predaného množstva za posledné roky tvoria hitparádu najobľúbenejších produktov kajzerky, banány a rožky. Predajne zásobuje moderné logistické centrum v Ilave, kde ročne jeho skladmi prejde 3,5 milióna paliet. Vozidlá dodávajúce tovar na pulty za rok najazdia približne 8 400 000 kilometrov, čo je vzdialenosť, ktorá predstavuje 213-násobok cesty okolo Zeme.

Kaufland neustále investuje aj do inovácií, prvú samoobslužnú pokladnicu zaviedol už v roku 2016. Jeho vernostný program Kaufland Card dnes používajú takmer dva milióny užívateľov a služba K-Scan, ktorá od roku 2022 urýchľuje nákupný proces, je dostupná vo viac ako 70 predajniach.

Všade, kde je to možné, podporuje udržateľné riešenia, znižuje spotrebu plastov a využíva obnoviteľné zdroje. Unikátna udržateľná predajňa postavená na základe kritérií BREEAM Excellent v Bratislave – Záhorskej Bystrici, ktorú otvoril v roku 2023, je vďaka drevenej konštrukcii jedinou svojho druhu nielen na Slovensku, ale aj v strednej i východnej Európe.

K Parky, Krúžky varenia aj Čerstvé hlavičky

Svoju spoločenskú zodpovednosť Kaufland premieta aj do komunitných projektov. Prostredníctvom Čerstvých hlavičiek prináša do materských aj základných škôl každoročne zásoby čerstvej zeleniny a ovocia, doteraz ich deťom rozdal takmer 1000 ton. Mladú generáciu motivuje k zdravému životnému štýlu nielen Krúžkami varenia pre školákov, ale aj budovaním multifunkčných športovísk pre tínedžerov. Do 21 moderných K Parkov investoval už viac ako 2 milióny eur a v ich výstavbe naďalej pokračuje. Ako dlhodobý partner Slovenského Červeného kríža podporuje darcovstvo krvi, ale prispieva aj na kúpu a prevádzku vozidiel terénnych sociálnych služieb. Vďaka nemu poskytuje pomoc v regiónoch Slovenska 36 takýchto vozidiel.

„Partnerstvo s Kauflandom má pre nás nevyčísliteľnú hodnotu. Vďaka darovaným autám môžeme naše terénne sociálne služby rozširovať aj do ďalších regiónov Slovenska. Už trinásty rok spoločne podávame pomocnú ruku zraniteľným skupinám a obyvateľom, ktorí sa zo sociálnych či zdravotných dôvodov ocitli v zložitej situácii. Na príbehoch reálnych ľudí vidíme, ako im naša pomoc zlepšuje kvalitu života, preto má pre nás táto spolupráca hlboký zmysel,“ vysvetľuje Zuzana Rosiarová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža, ktorý spoločne s reťazcom organizuje aj pravidelnú charitatívnu zbierku Pomáhame potravinami. Rodinám v núdzi, seniorom či osamelým rodičom doteraz priniesla 475 ton potravín.

Ako hovorí generálny riaditeľ Sven Reinhard, Kaufland od svojich začiatkov prešiel veľkými zmenami. „Za 25 rokov sme vyrástli na významného hráča na trhu a zároveň sme sa stali dôležitou súčasťou každodenného života našich zákazníkov, dodávateľov aj zamestnancov. Ďakujeme, že túto cestu s nami už štvrťstoročie zdieľajú, lebo aj vďaka ich spolupráci a vernosti sa nám na Slovensku darí napredovať. Našou ambíciou je zostať aj naďalej moderným obchodom budúcnosti a miestom, ktoré bude pre nákupy spotrebiteľov vždy prvou voľbou.“

Informačný servis

Viac k témam: PR
Zdroj: SITA.sk – Kaufland oslavuje, za 25 rokov na Slovensku zmenil regióny aj maloobchodný trh © SITA Všetky práva vyhradené.

25. apríla 2025

Odporúčané články