BRATISLAVA 30. júna (WBN/PR) – Priamym predajom, teda predajom mimo kamenných obchodov, sa vo svete predal tovar zhruba za 183 miliárd dolárov. Vyplýva to z výročnej správy Svetovej federácie priameho predaja (WFDSA). Tržby za rok 2015 predstavujú medziročný nárast o 7,7%.
Z prieskumu medzi členskými spoločnosťami taktiež vyplynulo, že priamym predajom sa na svete zaoberalo v roku 2015 103 miliónov ľudí v roli distribútorov a osobných predajcov. Ešte v roku 2010 to pritom bolo len 79 miliónov.
Globálne tržby potvrdzujú rastúcu obľubu tejto formy predaja medzi zákazníkmi. Firmy v Ázii zaznamenali rast 11,1%, v Amerike 4,6% a v Európe 5,7%.
Medzi známe spoločnosti priameho predaja združené do WFDSA patrí Amway, Avon či Oriflame. Najviac sa tejto forme obchodu darí v USA, Číne a Južnej Kórei. Len v Číne tvorili tržby v priamom predaji viac ako 35 miliárd dolárov, v Japonsku takmer 15 miliárd dolárov. V porovnaní s tým napríklad v Rusku distribútori predali výrobky „len“ za 2,1 miliardy dolárov.
Európske štatistiky tiež uvádzajú, že len na starom kontinente sa priamemu predaju venuje takmer 13 miliónov ľudí, z toho asi 180 tisíc na Slovensku.
„Priamy predaj predstavuje v súčasnosti veľmi atraktívny obchodný model, a to nie len pre zákazníkov, ale aj pre distribútorov. Výhodou pre zákazníka je najmä možnosť podrobne sa zoznámiť s produktmi pred nákupom, ich vysoká kvalita a stopercentná záruka spokojnosti, kedy zákazník má možnosť vrátiť aj použitý či čiastočne spotrebovaný tovar. Pre osobného predajcu je zaujímavá nízka počiatočná finančná investícia, rovnako aj flexibilita a možnosť zvoliť si časovú náročnosť podnikania,“ hovorí Ildiko Dikošová, riaditeľka Amway pre ČR a Slovensko.
Obraty spoločností priameho predaja na Slovensku dosiahli v roku 2015 celkom 130 miliónov EUR.
Svetová, európska aj slovenská Asociácia osobného predaja združuje len spoločnosti, ktoré sa riadia prísnym etickým kódexom osobných predajcov, spoločným pre všetky firmy.
Celosvetovo vedie odvetvie spoločnosť Amway s tržbami 9,5 miliardy USD pred Avonom (6,1 miliardy USD) a spoločnosťou Herbalife (4,47 miliardy USD).
O spoločnosti Amway
Amway je jednou z popredných rodinných firiem so spotrebným tovarom na svete, ktorá konečným spotrebiteľom predáva viac ako 450 vysoko kvalitných výrobkov z kategórií krása, zdravie a životný štýl a starostlivosti o domácnosť výhradne prostredníctvom nezávislých distribútorov. Spoločnosť bola založená roku 1959 v americkej Ade a pôsobí vo viac ako 100 krajinách. V roku 2015 dosiahla obrat 9,5 miliárd USD. Medzi najpredávanejšie značky Amway patria vitamíny, minerálne látky a doplnky stravy NUTRILITE, prípravky starostlivosti o pleť a kozmetické výrobky ARTISTRY a systémy na úpravu vody eSpring. Ak chcete získať viac aktuálnych informácií o spoločnosti, navštívte http://news.amway.sk
*Zdroj: Euromonitor International Limited, www.euromonitor.com/amway-claims.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
30. júna 2016