Peter Sagan je marketingovo príťažlivejší ako Messi či Bolt

Na čele rebríčka sponzorsky najvyhľadávanejších športovcov sa nachádza americký basketbalista Stephen Curry.

BRATISLAVA 3. augusta (WebNoviny.sk) – Peter Sagan nie je len skvelým cyklistom, idolom fanúšikov po celom svete, ale aj sponzorsky príťažlivým artiklom. Päťnásobný víťaz bodovacej súťaže a víťaz 7 etáp na Tour de France sa ocitol na 26. mieste rebríčka marketingovo najpríťažlivejších športovcov, ktorý zverejnil britský magazín SportsPro.

Dosah tohto umiestnenia sa zvyšuje porovnaním s ďalšími známymi menami svetového športu. Až za Saganom sa totiž umiestnili futbalové ikony Lionel Messi (27. miesto) či čerstvý majster Európy Cristiano Ronaldo (35.), ale aj jamajský superšprintér Usain Bolt (31.). Sagan je aj najvyššie postaveným cyklistom v hodnotení, Kolumbijčan Nairo Quintana je ako druhý najlepší na 37. pozícii.

Odporúčame:

Specialized a Bora spojili sily, dôvodom Peter Sagan

Tiňkov nezavádzal, Sagan prestupuje do tímu Bora-Hansgrohe

Peter Sagan sa teší na Boru, majú rovnakú filozofiu

Svetová tenisová jednotka Novak Djokovič figuruje len tri priečky pred Saganom. Na čele rebríčka sponzorsky najvyhľadávanejších či najlepšie predajných športovcov sa nachádza americký basketbalista finalistu NBA z uplynulej sezóny Golden State Stephen Curry. Druhý je futbalista Paul Pogba, čerstvý prírastok Manchestru United. Pre našinca menej zbehlého v niektorých menej medializovaných športoch je možno prekvapením tretie miesto indického hráča kriketu Virata Kohliho, štvrté amerického golfistu Jordana Spietha alebo siedme mladej novozélandskej golfistky Lydie Ko.

Výročný rebríček marketingovo najzaujímavejších športových tvári SportsPro zverejnil ešte pred začiatkom Tour de France a celkovo už po siedmy raz. Figuruje v ňom 50 športovcov, ktorých žurnalisti vyberali podľa viacerých kritérií. Sú nimi vek, charizma, peňažná hodnota, domáci športový trh, mimošportová príťažlivosť či ochota predať svoje meno a tvár.

Obrazom: Najkrajšie momenty Petra Sagana na Tour de France 2016

Peter Sagan je neobyčajne charizmatický športovec aj človek, ktorý má v povahe neustále víťaziť. V roku 2015 podpísal lukratívny trojročný kontrakt s tímom Tinkoff, ale jeho majiteľ Oleg Tiňkov s cyklistikou po tejto sezóne končí, a tak sa zrejme o Sagana strhne poriadna bitka. To by mu mohlo pomôcť ešte viac sa zviditeľniť,“ napísali na adresu Petra Sagana na webe SportsPro.

Ako už je niekoľko dní známe, boj o Sagana vyhrala nemecká značka Bora-Hansgrohe ktorá sa chce so slovenským lídrom dostať do najvyšších poschodí svetovej cestnej cyklistiky.

Sponzorsky najpríťažlivejší športovci na svete podľa SportsPro v roku 2016:

1. Stephen Curry (USA/basketbal), 2. Paul Pogba (Fr./futbal), 3. Virat Kohli (India/kriket), 4. Jordan Spieth (USA/golf), 5. Anthony Joshua (V. Brit./box), 6. Kei Nišikori (Jap./tenis), 7. Lydia Ko (N. Zél./golf), 8. Neymar (Braz./futbal), 9. Missy Franklinová (USA/plávanie), 10. Mikaela Shiffrinová (USA/zjazdové lyžovanie), …23. Novak Djokovič (Srb./tenis), 24. Lewis Hamilton (V. Brit./F1), ….26. Peter Sagan (SR/cyklistika), 27. Lionel Messi (Arg./futbal), …31. Usain Bolt (Jam./atletika),… 35. Cristiano Ronaldo (Portug./futbal), …37. Nairo Quintana (Kol./cyklistika)

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

3. augusta 2016

Odporúčané články