Slovenský e-commerce v druhom štvrťroku rástol, trh ovládli inteligentné prstene

472856_gettyimages 1249219777 676x451.jpg

23.7.2025 (SITA.sk) – Slovenský e-commerce trh v druhom štvrťroku zaznamenal medziročný rast o 4 %. Po slabšom apríli prišlo oživenie v máji, ktoré vyvrcholilo silným júnovým rastom, poháňaným najmä príchodom letnej sezóny a dovolenkami. Vyplýva to z analýzy E-commerce Insider spoločnosti Heureka Group.

Inteligentné prstene

Prekvapivým skokanom kvartálu sa stali inteligentné prstene, ktorých predaj narástol o 920 %. Tento trend poukazuje na rastúci záujem o nositeľnú elektroniku a bezhotovostné platby. Výrazný rast zaznamenali aj erotické gadgety, a to o 876 %, doplnky stravy na pamäť a koncentráciu o 703 %, cestovné postieľky o 509 % a solárne zostavy o 211 %.

Naopak, medzi kategórie s najväčším medziročným poklesom patrili sedacie súpravy o 95 %, 3D puzzle o 93 %, brúsne kotúče o 89 %, mydlá o 89 % a webkamery o 70 %. Často ide o tovar, ktorý mal silnú sezónu v predchádzajúcom roku.

Spokojnosť zákazníkov

Priemerná hodnota objednávky v slovenských e-shopoch zostala stabilná na úrovni 73 eur, čo zodpovedá úrovni z prvého kvartálu. Spokojnosť zákazníkov s nákupmi na internete dosiahla v druhom kvartáli 95,33 %.

„Výsledky za druhý štvrťrok potvrdzujú, že slovenský e-commerce trh má mimoriadnu schopnosť adaptácie a rastu. Ukazuje sa, že investície e-shopov do kvality služieb a rozširovania sortimentu prinášajú ovocie v podobe lojálnych a aktívnych zákazníkov, čo je pre zdravie celého trhu tá najlepšia správa,“ uviedol generálny riaditeľ Heureka Group David Chmelař.

V porovnaní s Českom, kde e-commerce rástol o 8 %, slovenský trh zaostáva. No naďalej si drží stabilnú pozíciu a vysokú mieru spokojnosti zákazníkov.

Viac k témam: E-commerce, eshopy, Generálny riaditeľ, Nakupovanie online, Slovenský trh
Zdroj: SITA.sk – Slovenský e-commerce v druhom štvrťroku rástol, trh ovládli inteligentné prstene © SITA Všetky práva vyhradené.

23. júla 2025

Odporúčané články