BRATISLAVA 13. júla (WebNoviny.sk) – Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) aktuálne evidujú 374 neobsadených miest. Z toho je 180 pracovných miest, na ktoré je rozpracované prijatie zamestnanca, reálne voľných je 194 miest.
Ako štátny správca železničnej infraštruktúry v piatok informoval, najviac zamestnancov chýba v profesiách návestný majster, elektromontér pevných trakčných a silnoprúdových zariadení a výpravca, a to najmä na západnom Slovensku.
Odporúčame:
Zamestnanosť na Slovensku stúpla viac ako priemer EÚ, ministerstvo chce splniť ešte jeden cieľ
Nedostatok odborných prevádzkových zamestnancov riešia ŽSR už niekoľko rokov. Súvisí to s odchodom silných ročníkov do dôchodku, ale aj s nedostatkom týchto zamestnancov na trhu práce.
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku
Nedostatok zamestnancov pociťujú ŽSR napriek tomu, že v prvom polroku tohto roka priemerná mzda v spoločnosti dosiahla 1 015,98 eura a prvýkrát v histórii tak prekročila hranicu tisíc eur. ŽSR sú jedným z troch najväčších zamestnávateľov na Slovensku, k 30. júnu evidovali 13 655 zamestnancov, z toho 10 367 mužov a 3 288 žien.
„Za prvý polrok bolo prijatých 317 zamestnancov, z toho najviac do profesií dozorca výhybiek, návestný majster či traťový robotník. V roku 2018 skončilo pracovný pomer 419 zamestnancov, z toho 71 sezónnych – kuričov na dobu určitú,“ uviedla zástupkyňa riaditeľky odboru komunikácie generálneho riaditeľstva ŽSR Ivana Popluhárová.
Odporúčame:
Pracovné miesta v doprave sú podľa ČESMAD ohrozené, môžu za to aj hlasy europoslancov zo Smeru
Najčastejšie zastúpenými typovými pozíciami u správcu železničnej infraštruktúry sú výpravca, návestný majster, majster železničných traťových strojov, zámočník koľajových konštrukcií, elektromontér pevných trakčných a silnoprúdových zariadení, rušňovodič – traťový strojník a elektromontér, posunovač, signalista, dozorca výhybiek a traťový robotník.
„ŽSR v absolventskom programe 2017/2018 prijali 45 absolventov, z ktorých piati skončili svoje pôsobenie na ŽSR. Cieľom absolventského programu je ponúknuť zamestnanie študentom stredných a vysokých škôl, ktorí hľadajú uplatnenie po ukončení štúdia,“ priblížila Popluhárová.
Duálne vzdelávanie
Väčšina absolventov má ukončené vzdelanie v odbore železničnej dopravy, elektrotechniky a strojárstva. „Absolventi sa pripravujú na typovú pozíciu pod vedením povereného zamestnanca prevažne v trvaní jedného roka, počas ktorého získajú potrebné odborné znalosti a praktické skúsenosti,“ poznamenala Popluhárová.
Odporúčame:
V Lučenci vznikne vyše sto nových pracovných miest, firma požiadala Slovensko o investičnú pomoc
Pre podporu zamestnanosti sa ŽSR aktívne podieľajú na projekte duálneho vzdelávania aj štipendijného programu na stredných aj vysokých školách. V týchto programoch v súčasnosti študuje s podporou ŽSR 77 žiakov stredných odborných škôl a študentov vysokých škôl. Každý z nich má podpisom učebnej zmluvy (duálne vzdelávanie) alebo štipendijnej zmluvy garantované pracovné miesto v odbore.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur. ŽSR prevádzkujú 3 580 kilometrov tratí, ako aj stanice a zastávky.
Viac k témam: pracovné miesto, ŽSR Železnice Slovenskej republiky
Zdroj: Webnoviny.sk – Štátne železnice hľadajú desiatky ľudí, v priemere sa u nich zarába vyše tisíc eur © SITA Všetky práva vyhradené.
13. júla 2018