Štátne železnice nahradia RegioJet, IC vlakov bude viac

Na hlavnej domácej železničnej trati medzi Bratislavou a Košicami budú od 1. februára premávať štyri páry InterCity vlakov Železničnej spoločnosti Slovensko. BRATISLAVA 26. januára (WebNoviny.sk) – Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) bude na trati medzi Bratislavou a Košicami od 1. februára prevádzkovať štyri páry InterCity (IC) vlakov. Posilní tak komerčnú prepravu vlakov bez štátnych dotácií po odchode súkromného dopravcu RegioJet, ten medzi západom a východom Slovenska prestane premávať 31. januára.

Ako zástupcovia štátnej spoločnosti vo štvrtok informovali, tri páry nových IC vlakov budú zastavovať v dvanástich staniciach, vrátane východiskovej a cieľovej, kde doteraz stáli aj konkurenčné žlté vlaky. Cesta im bude trvať 5 hodín 11 minút, resp. 5 hodín 17 minút. Tieto vlaky budú okrem Bratislavy a Košíc zastavovať v staniciach Trnava, Trenčín, Žilina, Vrútky, Ružomberok, Liptovský Mikuláš, Štrba, Poprad – Tatry, Spišská Nová Ves a Kysak.

Štvrtý pár IC vlakov zostáva ako expresné spojenie s trvaním cesty 4 hodiny 42 minút a bude stáť na doterajších šiestich staniciach, popri východiskovej a cieľovej Trnava, Žilina, Poprad – Tatry a Kysak.

Odporúčame:

Danko: Slovensko investorov nevyháňa, RegioJet má dotáciu

Štátne IC vlaky by mali zastavovať aj v ďalších mestách

RegioJet oficiálne oznámil zrušenie vlakov Bratislava-Košice

Cestovné z Bratislavy do Košíc zostáva nezmenené
„Náhle rozhodnutie súkromného dopravcu nás postavilo pred úlohu vo veľmi krátkom čase zabezpečiť spojenie desaťtisícom cestujúcich. Znamená to zásah do ekonomického modelu IC vlakov. Nové komerčné vlaky budeme denne monitorovať, vyhodnocovať ich efektívnosť a do druhej zmeny cestovného poriadku v júni tohto roka rozhodneme o ďalšom postupe,“ informoval podpredseda predstavenstva a riaditeľ úseku ekonomiky ZSSK Patrik Horný.

Cestovné v IC vlakoch z Bratislavy do Košíc zostáva nezmenené, začína sa od 15,90 eura. Cestujúci budú môcť v týchto vlakoch naďalej využívať služby od ich opätovného zavedenia. V každom IC vlaku bude reštauračný vozeň a vozeň s kupé pre deti a imobilných cestujúcich. V celom vlaku bude k dispozícii bezplatné WiFi a elektrické zásuvky.

Všetky štyri páry IC vlakov odvezú na zrekonštruovaných častiach trasy cestujúcich maximálnou možnou rýchlosťou 160 kilometrov za hodinu. Nie každé nové vlakové spojenie kopíruje cestovný poriadok súkromného dopravcu.

ZSSK chce vyrovnané hospodárenie IC vlakov
„Tam, kde nám súkromný dopravca neuvoľnil trasu, sme boli nútení hľadať inú časovú polohu,“ uviedol člen predstavenstva a riaditeľ úseku obchodu ZSSK Karol Martinček. „Pokiaľ ide o rýchlosť, ešte tento rok sa chceme dostať s najrýchlejším spojením na trase Bratislava – Košice na čas 4:30. Veríme, že takáto rýchlosť najbezpečnejšej a najekologickejšej formy dopravy pomôže cestujúcim v autobusoch a autách vyskúšať aj naše služby,“ dodal.

ZSSK chce naďalej dosiahnuť vyrovnané hospodárenie IC vlakov v treťom roku ich prevádzky Pôvodne plánovala, že v prvom roku vykáže pri nich stratu 1 mil. eur, no po zmene situácie a náhrade vlakov RegioJet-u by mala strata v tomto roku dosiahnuť zhruba 3 mil. eur. Po vyhodnotení prevádzky IC vlakov pripúšťa štátny dopravca ich redukciu v závislosti od dopytu cestujúcich. Spoločnosť má zámer dosiahnuť do roku 2020 celkovo vyrovnaný hospodársky výsledok.

Štátne IC vlaky boli obnovené na základe rozhodnutia vlády a ministerstva dopravy a výstavby 11. decembra minulého roku. V súčasnosti spájajú Bratislavu a Košice dva páry týchto vlakov a ich obsadenosť zatiaľ predstavuje priemerne 64 %.

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

26. januára 2017

Odporúčané články