Vo výstavbe diaľnic sa vyriešilo niekoľko kritických problémov, Érseka potrápila aj vlaková doprava

389652_arpad ersek 2 676x488.jpg

BRATISLAVA 27. decembra (WebNoviny.sk) – Vyriešenie niekoľkých kritických problémov pri výstavbe diaľnic považuje minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek (Most-Híd) za dôležité pri hodnotení tohto roka.

Rok súťaží

Po zmene trasy sa znova pracuje na meškajúcej stavbe diaľničného obchvatu Ružomberka na úseku D1 Hubová – Ivachnová (15 km) s tunelom Čebrať, alebo sa definitívne uzavrelo trasovanie posledného nerozostavaného úseku D1 Turany – Hubová (13,5 km) medzi Bratislavou a Košicami. Problémy boli podľa ministra dopravy aj na stavbe úsekov D4 a R7 v okolí Bratislavy v rámci PPP projektu, ale práce sa už postupne začali.

„Osobne som veľmi rád, že sa mi podarilo splniť sľuby, ktoré som dal na začiatku roka, čo sa týka vypisovania tendrov na nové úseky, ale aj rôzne stupne projektovej dokumentácie. Rok 2018 tak bol z pohľadu ministerstva dopravy rokom súťaží,“ informoval minister Érsek agentúru SITA.

V tomto roku boli vyhlásené verejné súťaže na výstavbu úsekov R2 Kriváň – Mýtna (9,15 km), Mýtna – Lovinobaňa (13,5 km) a v týchto dňoch aj na druhý úsek R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany (14,3 km), ako aj viaceré súťaže na vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavby úsekov.

Obnova trate Zvolen – Šahy

Na uzavretie čakajú súťaže vyhlásené v roku 2017 na výstavbu úsekov R3 Tvrdošín – Nižná nad Oravou (4,4 km) a R4 severný obchvat Prešova I. etapa (4,3 km). V tomto roku nebol odovzdaný do užívania žiadny nový úsek diaľnice, či rýchlostnej cesty.

„Veľa starostí som mal s vlakovou dopravou, ktorú pravidelne posilňujeme a darí sa nám do vlakov lákať stále viac ľudí. Na druhej strane to robí problémy v prevádzke, s ich riešením nie som vždy spokojný a na železnici sa urobili aj nejaké personálne zmeny,“ uviedol Érsek s tým, že sa darí posúvať veci vpred. Za jeden z úspechov v železničnej doprave označil obnovenie osobnej dopravy na trati Zvolen – Šahy.

„Aj keď ľudia moje ministerstvo vnímajú predovšetkým cez nové cesty alebo železnice, darí sa aj turizmu, za ktorého rozvoj som tiež zodpovedný. Nikdy v histórii samostatného Slovenska nedovolenkovalo u nás toľko ľudí ako v roku 2018,“ poznamenal minister.

Nerovnaké podmienky na podnikanie

Šéf rezortu dopravy pripomenul aj zníženie pokút za zmeškané technické a emisné kontroly motorových vozidiel a zároveň liberalizáciu staníc. „Od mája ich máme väčší počet, trh na to veľmi dobre zareagoval. Ľudia si to chvália, lebo nemusia čakať na kontroly, a stanice vznikajú aj v oblastiach, kde predtým neboli,“ uviedol Érsek.

Schválená novela zákona o cestnej doprave od apríla 2019 zas odstráni nerovnaké podmienky na podnikanie klasických koncesovaných taxikárov a nových poskytovateľov cez aplikácie v smartfónoch.

„Je to pozitívny krok vpred k novým technológiám, čo v konečnom dôsledku pomáha najmä cestujúcim občanom,“ vyhlásil Érsek. Zároveň upozornil, že cena diaľničných známok zostane nezmenená už deviaty rok, a to 10 eur za desaťdňovú, 14 eur za 30-dňovú a 50 eur za ročnú známku. „Slovensko má najnižšie ceny za jazdu po diaľniciach v našom regióne,“ dodal minister dopravy.

Viac k témam: Arpád Érsek, diaľnice, minister dopravy SR, Ministerstvo dopravy a výstavby SR, výstavba diaľnic
Zdroj: Webnoviny.sk – Vo výstavbe diaľnic sa vyriešilo niekoľko kritických problémov, Érseka potrápila aj vlaková doprava © SITA Všetky práva vyhradené.

27. decembra 2018

Odporúčané články