Wolt je kľúčovým partnerom slovenských podnikov, služby si pochvaľujú aj samotní zákazníci

471976_wolt kurier 1 676x451.jpg

19.11.2025 (SITA.sk) – Podniky na Slovensku považujú technologickú službu Wolt za nevyhnutného partnera pre rozvoj a oslovenie nových zákazníkov, vyplýva z prieskumu spoločnosti Copenhagen Economics realizovaného na Slovensku a v ďalších európskych krajinách. Až 80 % slovenských obchodníkov považuje doručovacie platformy za dôležité pri zvyšovaní ziskov, získavaní zákazníkov a raste podnikania.

Najväčšou výhodou partnerstva so spoločnosťou Wolt je podľa 58 % respondentov možnosť osloviť zákazníkov, ktorých by inak nedokázali získať. Online viditeľnosť zabezpečuje platforma 53 % partnerom a polovica z nich eviduje preukázateľný biznisový dopad vrátane zvýšených tržieb. Mnohí oceňujú tiež možnosť ponúknuť zákazníkom rýchle občerstvenie, pričom väčšina objednávok z Woltu je doručená kuriérmi do 30 minút.

Pozitíva pre partnerov i zákazníkov

Tomáš Kubík, hovorca Woltu pre Slovensko a Česko, zdôraznil, že platforma pomáha reštauráciám a obchodom rozširovať zákaznícku základňu, čo podporuje ich rast a pozitívne vplýva na miestne podnikanie. Partnerom Woltu tiež prináša úsporu času a nákladov.

Pozitívne hodnotia služby Woltu aj samotní zákazníci. 66 % respondentov uviedlo, že najväčšou výhodou je doručenie jedál a produktov priamo domov. Pre 48 % používateľov služba znamená menej starostí s plánovaním a prípravou jedla a 46 % si váži, že im Wolt uľahčuje každodenný život a dáva viac času na rodinu, prácu či štúdium.

Objavovanie nových možností

Služba zároveň pomáha objavovať nové možnosti – 78 % užívateľov uviedlo, že vďaka Woltu spoznali reštaurácie, ktoré by inak nevyskúšali, a 70 % z nich si v týchto prevádzkach objednalo opakovane. Okrem toho viac než 40 % zákazníkov využíva Woltu aj na objednávky pre iné osoby, pričom 25 % to robí niekoľkokrát ročne a 8 % aspoň raz mesačne.

Prieskum sa uskutočnil online medzi 1 920 respondentmi z Európskej únie, pričom na Slovensku bolo oslovených 251 respondentov. Okrem Slovenska bol prieskum realizovaný v ďalších 17 krajinách EÚ vrátane Rakúska, Česka, Nemecka či Maďarska. Interné dáta Woltu tento trend potvrdzujú.

Wolt je technologická spoločnosť so sídlom v Helsinkách, ktorá vyvíja platformu pre lokálny obchod spájajúcu zákazníkov s predajcami a doručovateľmi jedál, potravín či iného tovaru. Spoločnosť vznikla v roku 2014 a od roku 2022 je súčasťou firmy DoorDash. Na Slovensku pôsobí od septembra 2019 a je dostupná vo viac než 70 mestách.

Viac k témam: Prieskum, Wolt
Zdroj: SITA.sk – Wolt je kľúčovým partnerom slovenských podnikov, služby si pochvaľujú aj samotní zákazníci © SITA Všetky práva vyhradené.

19. novembra 2025

Odporúčané články