Začínajú kolaudovať Starý most i trať do Petržalky

Kolaudačné konanie Starého mosta sa začne 20. januára, objektov v mestskej časti Staré Mesto 25. januára a objektov v bratislavskej mestskej časti Petržalka v termíne 27. a 28. januára.BRATISLAVA 19. januára (WebNoviny.sk) – V Bratislave už začínajú kolaudovať prvú časť Nosného systému mestskej hromadnej dopravy (MHD) do Petržalky. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Bratislavy Ivana Skokanová. Súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave je prestavba Starého mosta spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu v Petržalke.

Všetky objekty projektu si v decembri prebrali ich jednotliví správcovia

Stavebné práce na projekte ukončili vlani v polovici decembra a mesto požiadalo o začiatok kolaudačných konaní. „Kolaudačné konanie, ktoré sa týka Starého mosta sa začne 20. januára, objektov v mestskej časti Staré Mesto 25. januára a objektov v bratislavskej mestskej časti Petržalka v termíne 27. a 28. januára. Termíny ukončenia kolaudačných konaní sú závislé od zákonných lehôt a stanovísk dotknutých orgánov,“ pripomenula Skokanová.

Obrazom: Nový bratislavský Starý most

„Kolaudácia sa bude týkať na staromestskej strane napríklad úpravy parčíka na Šafárikovom námestí, rekonštrukcie komunikácií na Šafárikovom námestí a Štúrovej ulici, na petržalskej strane aj lávky pre chodcov, rampy pre cyklistov, estakád, chodníkov a ďalších stavebných objektov a samozrejme samotného Starého mosta,“ vysvetlil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal a doplnil, že kým neukončia kolaudačné konania, Starý most nebude pre verejnosť prístupný. „To platí aj pre automobilovú a električkovú dopravu na Štúrovej ulici,“ povedal bratislavský primátor.

Všetky objekty projektu si podľa Skokanovej, v decembri prebrali ich jednotliví správcovia. „V niektorých prípadoch sú zaevidované drobné nedostatky, ktoré do ukončenia kolaudačných konaní odstránia. Na Starom moste je to napríklad oprava náterov či dokončenie žulového obkladu v spodnej časti stavby na pilieri. Všetky tieto vady odstráni zhotoviteľ stavby už na vlastné náklady. Mesto už nebude platiť nič,“ ukončila hovorkyňa s tým, Bratislavskému samosprávnemu kraju v najbližších dňoch doručia žiadosť o kolaudáciu električkovej trate v bratislavskom Starom Meste tak, aby mohla v skúšobnej prevádzke čo najskôr slúžiť verejnosti v smere Štúrova ulica, Šafárikovo námestie, Vajanského nábrežie.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton

Starý most rekonštruovalo Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.

Prestavba Starého mosta v Bratislave sa začala 2. decembra 2013, keď začali rozoberať pôvodnú konštrukciu mosta. V januári 2014 postupne uzavreli Štúrovu ulicu, najprv pre električky a následne aj pre autá a začali demontovať koľajovú trať. Práce vlani v júni zastavilo hľadanie možnej nevybuchnutej munície v Dunaji, práce opäť obnovili v septembri 2014. Nová konštrukcia Starého mosta bola kompletne dokončená 1. decembra 2015.

Starý most meria 465 metrov a váži približne 10-tisíc ton. Jeho súčasťou je okrem električkovej trate aj chodník pre peších a cyklistov i štyri vyhliadkové balkóny s lavičkami. Pri výstavbe Starého mosta zbúrali pôvodné piliere číslo tri a štyri, ktoré nahradil jeden pilier s číslom 34.

V Dunaji sa tak rozšírila plavebná dráha na 140 metrov, čo umožní popod most preplávať aj lodiam európskych parametrov. Projekt za 58,8 milióna eur bez DPH preplatí z 85 percent Európska únia, 10 percent prispeje štát a päť percent hradí hlavné mesto.

Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.

19. januára 2016

Odporúčané články